vrijdag 23 april 2010

locatie, locatie, locatie

Ik las net haar blog en dacht aan de keer dat ons navigatiesysteem ons een afgrijselijke file midden in Parijs in wilde sturen in een zinderende hitte met 3 kleintjes op de achterbank. Bijna, want wij waren eigenwijs en namen (gelukkig) een andere route.
Tijdens onze vakantie hoorden we ook vreselijke verhalen van bejaarde echtparen die met hun caravan over kronkelige eenrichtingsbergweggetjes werden gestuurd. Weggetjes waar je nog geen geit tegen kwam, alleen een eindeloze diepe afgrond als je naar rechts keek....brrr!
Zo zie je maar, technologische vooruitgang is ook niet alles... Hier wordt ook nogal eens gescholden op mio-mio (zo heet onze navigatie-mevrouw, want wij hebben geen tom-tom maar een mio).

Ik zelf heb in mijn auto geen navigatiesysteem en vind daarom google maps erg handig.
Google maps wordt hier dan ook uitgebreid bestudeerd voordat ik ergens naar toe moet. Helaas heb ik niet de beschikking over mobiele telefoon met internet, maar als ik van tevoren kijk, kom ik er wel. (Ik ben één van die vrouwen die wel gezegend is met enig kaartlees-gevoel, en als ik het niet meer weet, dan rij ik gewoon door tot ik ergens ben waar ik het wel weer weet, gaat tot nu toe altijd goed).
En als je op funda een fantastisch huis vindt, is het erg interessant om te zien hoe de straat en de buurt eruit ziet (menig huis is daardoor in huize tiroka al afgevallen, je wordt wel heel kritisch door al die informatie).

Hier wordt al weer druk gezocht naar leuke kampeerplekken, maar we plannen of bespreken nooit wat. Nee, wij gaan kamperen op de bonnefooi. Waar, is afhankelijk van het weer en het land van bestemming kan de dag voor vertrek nog veranderen.
Het is al wel vast heerlijk om een beetje te dagdromen en alvast diverse plannen te maken (nu denken we aan een rondreis door Zweden richting Stockholm of Italië, maar het kan ook Zuid-Frankrijk/Spanje worden).
Op internet kwam ik nog doppler  tegen. Als je veel reist kan dat wellicht handig zijn o.a. voor leuke tips als je een stad bezoekt. Een andere community-site die je voor reistips kunt raadplegen is foursquare.
Veel vakantie-voorpret allemaal!

Nog even een raadseltje: wat klopt hier niet?


 Antwoord: we zitten toch echt aan de andere kant van de Bernardo's! (onze bieb staat verkeerd in google maps, aargh!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten