donderdag 23 december 2010

Met eentje red je 't niet

boekenkunst van Noriko Ambe (dit soort kunst maken lukt je niet met een e-book)

Yep, heel herkenbaar dit bericht van Bright. Van de zomer twijfelden meneer Tiroka en ik heel even over de aanschaf van een e-reader, maar hebben het plan destijds laten varen.
Want ten eerste staat het geheel nog in de kinderschoenen en ten tweede: met eentje red je het niet. En dan sleep je dus naast een e-reader alsnog dat immense krat boeken mee voor de rest van het gezin... Nee, dat schiet niet op dus.
En als je er dus meer dan één moet aanschaffen, dan wordt het wel een hele kostbare aangelegenheid.

Na het testen van de e-readers van het werk, zijn we er ook achter dat onze voorkeur uitgaat naar een iPad (o.i.d.), omdat je er veel meer mee kunt en we het het meest gebruiksvriendelijk vinden.
Alhoewel ik betwijfel of we dan nog veel boeken lezen als we zo'n ding hebben.

Ook de iPad staat nog in de kinderschoenen en is behoorlijk prijzig. Langzamerhand komen er steeds meer alternatieven op de markt, zoals deze of deze.
We wachten het rustig nog even af. En wie weet, volgende zomer...

2 opmerkingen:

  1. ha tiroka, ja, goed, hebben we nog even tijd om door te sparen, eigenlijk wel logisch dat elk gezinslid er ééntje wil, je deelt ook niet graag hetzelfde boek, want dan moet je steeds wachten tot die ander 'm ff weglegt, en dezelfde computer (vandaar dat ik er nu pas achter zit) maar ik denk toch wel dat ik blijf lezen ondanks een i- of wepad (wepad klinkt wel socialer) want er gaat niks boven even lekker op de bank met een mooi en tastbaar boek en een glaasje wijn, proost (had om zeven uur vanavond al een bekertje glühwein op, dus gaat best goed hier) groetjes & fijne kerst pee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @bonbonblogje: ja, ik denk dat we er hier (m.n. in de vakantie) wel minimaal twee kunnen gebruiken. De mensen die er een hebben, zijn razend enthousiast. Ik heb er zelf nog te weinig ervaring mee om het goed te kunnen vergelijken met een fysiek boek. Ik schat in dat je bij een iPad ook best een wijntje kunt drinken. Jij ook een fijne kerst!

    BeantwoordenVerwijderen