dinsdag 26 maart 2013

Uit de bieb (1)

Deze week haalde ik deze uit de bieb
Elke week sleur ik stapels boeken en tijdschriften mee uit de bieb. Ik lees het lang niet allemaal, maar blader het meeste op z´n minst wel even door. 
Het leek me daarom leuk om jullie mee te laten genieten van mijn wekelijkse stapels met een nieuwe rubriek! (wees gerust: ik bespreek slechts een selectie, echt niet alles).

Charmecamping van de ANWB, deze gaat over Zuidoost- Frankrijk
Wij hebben pas een nieuwe tent gekocht, dus we gaan weer kamperen (dat doen we elk jaar, vinden we leuk). 
Daarom heb ik recentelijk ettelijke van dit soort gidsjes in huis gehad, en kennen we camping-frankrijk.nl uit ons hoofd.
We houden van charmante campings in de natuur, dus je zou zeggen dat dit gidsje fantastisch zou moeten zijn voor ons. Helaas blijkt dit niet het geval.  
De meeste campings in het gidsje bleken op internet (recensies lezen wij o.a. hierrr) vaak Nederlandse enclaves (ugh) of propvol, of alleen maar senioren, of heel veel regeltjes (helemaal ugh).. er is altijd wel wat. Dat is ook direct het nadeel van dit soort gidsjes en van recensies van anderen: wat de een fantastisch vindt, vindt de ander niks. En wij zijn -ahum- best wel kritisch (en ik wil niks bespreken, maar misschien moet het dit jaar toch want er moet een goed zwembad bij zijn).

Autovisie Jaarboek 2013
Hier kan ik heel kort over zijn. Mijn oudste zoon (13 jaar) wil deze niet meer teruggeven. Ik vermoed dat hij hem stiekem uit zijn hoofd aan het leren is. Hij kijkt er elke dag in...

IV van alleskunner Arjen Lubach
Arjen Lubach, hij kan alles, ook goeie boeken schrijven. Ik was al fan sinds Magnus, en dit is ook weer zo'n lekker boek. Spannend, veel vaart, goed verhaal. Ik ben nu halverwege. 

Noorse motieven breien van Grete Letting
Zodra er een nieuw handwerkboek in de bieb is, neem ik 'm mee naar huis. Ik moet natuurlijk weten wat we in huis (lees:in de bieb) hebben. 
In dit boek staan een aantal patronen, vooral veel sokken, wanten en mutsen. Het staat vol met Noorse motieven die ik wel mooi vind, maar de patronen vind ik niet zo.
Ik vind het ook jammer dat er geen achtergrondinfo over Noorse breiwerken in staat.

Rokjes! van Neeltje Paulussen
Een boek over het maken van rokken dus. Ik liet het zien op naailes, en het commentaar daar was dat je nog wel zelf moet gaan tekenen. Dat is inderdaad een nadeel aan dit boekje. 
Er staan wel heel veel modellen in, met vlotte foto's en heel veel uitleg (stap-voor-stap). Volgens mij moet het wel gaan lukken, als je een niet al te ingewikkeld model uitkiest. Ik vind het wel een leuk boekje.

De makkelijke maaltijd, het kookboek van 24kitchen
Oke, ik geef het toe. Ik kijk heel vaak 24 kitchen....
Ik ben in het geheel geen kookwonder. Koken is volgens mij ook alleen maar leuk als je er heel veel tijd voor hebt. En bij ons is er altijd wel iemand die vlak na het eten ergens moet zijn. 
Ik maakte ook nooit iets uit een kookboek, maar ik heb me pas voorgenomen (waarschijnlijk in een nachtelijk uur, terwijl ik 24 kitchen keek) om elke week een nieuw recept te maken. 
Dus na een gelukt Jamie recept (wat de kinderen weer 's niet lusten) ben ik nu uit dit boek aan het koken. Het eerste gerecht vond zowaar iedereen lekker (o wonder! het was een witlof-broccoli-ovenschotel met biefstuk). 

Dat was het voor deze keer. Volgende keer neem ik weer nieuwe boeken mee. 

1 opmerking:

  1. Het boek Rokjes! heb ik net uit de bieb gehaald. Helaas missen de patroonbladen. Gelijk maar even gemeld. In combinatie met het boek "allemaal rokjes" lijkt het me wel een leuk boek.
    Er staat inderdaad een stuk in over zelf tekenen, dat moet ik nog eens doorlezen.

    BeantwoordenVerwijderen